Kenston's Equestrian Estate

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kenstonin kohtauspaikka - http://nurinkurin.net/k/


    Doel Hanor (om. Susanne Lahti)

    Sussu
    Sussu


    Viestien lukumäärä : 5
    Join date : 15.10.2013

    Doel Hanor (om. Susanne Lahti) Empty Doel Hanor (om. Susanne Lahti)

    Viesti  Sussu To 17 Loka 2013, 01:35

    Doel Hanor "Hansu"
    Tanskanpuoliverinen, ori
    13.05.2011, 4v
    Om, Sussu VRL-12636

    Doel Hanor, tutummin Hansu on energinen ja suloinen nuorukainen. Yleisesti ottaen tämä herrasmies on loistava kilpakumppani ja kerrassaan valloittava persoona. Tämä kiltti tapaus on omistajansa silmäterä ja sitä tulee aina kohdella silkkihansikkain.

    Hoitaessa Hansu on melko utelias ja välillä se hieman säheltääkin. Kaikkea haluttaisiin aina maistella ja haistella. Varustaessa saattaa hieman säpsähdellä, sillä Hansu on niin tarkka selkänsä ja suunsa kanssa.

    Ratsastaessa Hansu on todella herkkä ja osaava ori. Tasohan on vasta Helppo B, mutta kovaa vauhtia ori tuntuu kehittyvän. Tavoitteena olisi päästä kouluratsastuksessa suurille areenoille, sillä Hansussa todellakin on potentiallia. Esteitäkin on välillä pakko kokeilla, vaikka siinä lajissa ei kilpaillakkaan. Esteillä Hansu on vauhdikas ja sen hyppytyyli on todella siisti.

    // Tein tän nyt ite :DToivottavasti ei haittaa ;)
    // Ei haittaa, hyvä vain kun olit oma-aloitteinen! :) -Marian
    Sussu
    Sussu


    Viestien lukumäärä : 5
    Join date : 15.10.2013

    Doel Hanor (om. Susanne Lahti) Empty Vs: Doel Hanor (om. Susanne Lahti)

    Viesti  Sussu To 17 Loka 2013, 09:57

    17.10.2013 Muutto Kenstoniin
    "Voi sun kanssas pikku hömelö", lepertelen ruunikolle. Ori on vasta kuljetettu Englantiin ja nyt olisi taroitus viedä se Kenstoniin. Etsimme luksusta ja sitä saimme. Kenstonissa on upeat puitteet, rento porukka ja kaikkea mitä kultamussukkani toivoo. Hetken kuluttua näen hevostrailerin kaartavan luoksemme. Kenstonista oli luvattu meille kyyti lentokentältä tallille. Perheeni on asunut Englannissa ja jonkin aikaa, mutta tuorein kilparatsuni saapui vasta tänään. Auto pysähtyy ja sieltä nousee tallin omistaja Marian Bergmann ja joku nuorehko mies.
    "Hei! Mä olen tosiaan Marian ja tää tässä on Jimmy, talliapulainen", Marian esittäytyy pirteästi.
    "Moi. Kiva tutustua. Mä olen siis Susanne ja tää komistus on Hansu", hymyilen ja taputan orini kaulaa. Huikkaan nopeasti isälleni että tuo toisi Hansun kaulakappaleen kuljetuksen ajaksi. Isäni alkaa tonkia suurta kuljetettavaa kisakaappiamme. Kun tuo löytää fleecekankaisen kaulakappaleen, laitan sen Hansulle.
    "Voidaankin heti lastata hänet, jos ootte valmiit", Marian ehdottaa. Nyökkään pirteästi ja talutan Hansun trailerin taakse. Kenstonin henkilökunta laskee takasillan ja saan orini talutettua sisälle. Olemme kuljettaneet Hansua Suomessa paljon, joten se on kokenut matkustaja. Kiinnitän Hansun traileriin ja sujahdan ulos trailerista etukautta. Isäni lähtee omalla autollaan viemään jo tavaroitamme Kenstoniin. Itse livahdan Marianin auton takapenkille. Marian ja Jimmykin istahtavat etupenkeille ja aloitamme matkan Marianin hienolle tallille.
    "Oot siis asunu Englannis jo jonkin aikaa?" Jimmy kysyy ystävälliseen sävyyn.
    "Joo. Kuitenkin kun päätin ostaa Hansun, ni palasin Suomeen hoitaa sitä. Asuin sen aikaa kaverini luona. Sit sain täält tallipaikan ja sitten alko matka Englantiin", kerron hymyillen.
    "Miten teijän matka suju?" Mariankin liittyy keskusteluun.
    "Tosi hyvin. Hansu on kerran ennenki lentänyt, ni se oli tosi rauhallinen kuulemma koko lennon ajan. Tietty väsyttää kauheesti, mut kyl mä piristyn kun nään tallin", naurahdan.
    "Onhan se kieltämättä hieno", Jimmy virnistää.

    Viimeinkin saavumme tallipihaan. Nousen ulos autosta ja katson eteeni aukenevaa maisemaa. Näen siistin ja suorastaan upean tallin. Sen vieressä on maneesi ja hiukan matkan päässä on pienempi tallirakennus. Ilmeisesti yksityistalli. Samassa suuremmasta tallista astelee ulos vaaleahiuksinen ja pienikokoinen nuori nainen.
    "Hei ja tervetuloa! Mä oon Aidan, tallin jokapaikanhöylä", vaaleahiuksinen esittäytyy.
    "Moi. Mä oon Susanne, mut voi kutsuu ihan Sussuks", vastaan ystävällisesti.
    "Otetaaks toi hevonen ulos?" kuulen Jimmyn kysyvän.
    "Sopii", hymähdän ja käännyn trailerin luokse. Livahdan sisään trailerin etuovesta. Hansu hörähtää matalasti ja töytäisee minua turvallaan. Se hamuaa pitkiä hiuksiani. Naurahdan ja kiinnitän riimunnarun Hansun riimuun.
    "Ootko valmis?" Aidan kysyy trailerin ulkopuolelta.
    "Jeppis", huikkaan ja joku avaa takasillan. Odotan vielä että takapuomi aukeaa ja annan Hansun sitten peruttaa rauhallista vauhtia alas. Ori pyörähtää pari kertaa ympärilläni katsellen maisemia. Taputan Hansun kaulaa.
    "Tääl me nyt sitten ollaan. Kyl me kotiudutaan nopeest."

    Sussu ja Hansu - 1

      Kellonaika on nyt To 28 Maalis 2024, 22:08